PAIHIA zon. 13 jan. 2013 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu PAIHIA zon. 13 jan. 2013 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

PAIHIA zon. 13 jan. 2013

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

13 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Bjorn is jarig vandaag. Van harte Gefeliciteerd jubgske !!!
We moeten vandaag vroeg op, kwart over 8 uiterlijk vertrekken, onze voucher ophalen en........ je kunt maar beter te vroeg zijn dan kun je daar nog wat wandelen. Om 09.15uur kunnen we inchecken op het "Great Sights" cruiseschip dat ons door de Bay of Islands brengt. We gaan eerst in Russell nog een paar passagiers ophalen eer we aan de "Dolphin" cruise beginnen. De highlights zijn o.a. Dolphin watchen, cruise door the Hole in the Rock, Island stopover voor de lunch.
Het is een mooie mengeling van passagiers die op deze vroege zondagochtend op stap gaan. We krijgen een goede uitleg en informatie over hetgeen we gaan zien. Dan komen we al snel in het gebied waar de dolfijnen zijn. Er mag niet gezwommen worden, want er zijn babydolfijnen bij. Al snel springen er 3 door het water, maar iedereen is te laat voor de foto, ook de captain zag het te laat. Wel zien we een aantal dolfijnen door het water glijden. Machtig mooi om te zien. Als we doorvaren naar een ander eilandje, 1 van de 144, komen we een school kleine vissen tegen, die door kleine zeemeeuwen uit het water worden "gepikt". Grappig om te zien allemaal. Bij de Black Rocks krijgen we weer veel info. We varen een heel eind de zee op nu, mede omdat de zee nu erg kalm is. Aangekomen bij de Hole in the Rock volop sensatie om het aangezicht en het verhaal. De boot vaart er onder door wat wel erg spectaculair is. Dan varen we naar Urupukanpuka voor de lunch, maar dat verandert weer in Otehei Bay. De lunch laat zich goed smaken. Er is gelegenheid om te zwemmen, maar voor ons is die tijd te kort. Voor de temeperatuur hoefden we het niet te laten: buiten 27 en het water 22 graden. Als we weer aan boord gaan krijgen we al weer vrij snel een melding van de aanwezigheid van dolfijnen. Nu mag er wel "mee" gezwommen worden. De dolfijnen laten zich goed zien, maar springen niet. Wederom een mooi fascinerend schouwspel. Dan gaan er een aantal passagiers zwemmen, de dolfijnen blijven hun echter een heel stuk voor. Er komen weer dolfijnen langs onze zwemmers en gaan er pijlsnel vandoor. Dat was een leuke gewaarwording. Om half 5 zijn we weer in Paihia, we wandelen wat door het centrum en gaan dan weer naar Esther en Coen. Vanavond staat er fish and chips op het programma, maar eerst laten we ons lekker afkoelen in het zwembad. Als we gezellig bij elkaar zitten komt toch de vermoeidheid naar boven. We bellen Bjorn, want die is intussen wel wakker denken we en feliciteren hem met zijn verjaardag. Als we wakker blijven willen we ook nog skypen. Who knows!!!??!!
Morgen rustdag.

• 13 Januari 2013 - 15:59

Marianne:

Hallo daar,

Gefeliciteerd met Bjorn. Wat mooi om te lezen wat jullie allemaal zien en zeker ook doen.
    Skydiving super vet. Mooie filmpjes gemaakt daar.
    Geniet nog maar van jullie laatste week daar.
    Dit mooi' s pakken ze jullie niet meer af, een hele mooie vakantie.

Groetjes vanuit Veghel, Marty en Marianne.

• 14 Januari 2013 - 20:05

Walther Petra & Pauline:

Hoi Jeanneke & Hans,

Vandaag Bjorn op visite gehad en de youtube filmpjes
    van de sprongen gezien. Kei vet!!!!! Kon Jeanneke`s filmpje
    eerst niet vinden maar na goed zoeken toch gevonden.
    Dat is iets om nooit te vergeten, net als de rest natuurlijk
    maar dat even terzijde. Nog veel plezier tijdens de rest
    van de vakantie, wij denken ....... aan jullie, hier vriest
    het vannacht maar minimaal 12 graden.

groeten van het glastuig