CAPE REINGA zat. 12 jan. 2013 - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu CAPE REINGA zat. 12 jan. 2013 - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

CAPE REINGA zat. 12 jan. 2013

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

13 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Heerlijk geslapen. Ontbijtje en nog wat tips van Coen, die we op onze route van vandaag kunnen aandoen. Cape Reinga staat op het programma vandaag. Een lange weg te gaan weer. Gezellig samen nog een bakje "echte" koffie gedaan en dan rijden we weg. De eerste stop hebben we in Manganui, een leuk vissersplaatsje met bij binnenkomst een aantal goed onderhouden witte huisjes. Nog even naar een markt gewandeld en dat was het dan. Daarna linea recta doorrgereden naar Cape Reinga. Het is een, hoe kan het anders, prachtige weg om te rijden. Toen we het schiereiland opreden was de bebossing voornameijk kauribomen. Veel bergen lieten een rode aarde ondergrond zien. Bij Te Puni liggen heel veel mooi witte zandstranden en duinen. Daar kun je ook zandsurfen en aan het aantal auto's dat er staat gebeurt dat ook. Bij Cape Reinga aangekomen dachten we wel een coffeeshop of zo aan te treffen. Maar nee, niets van dat alles. Op de parkeerplaatsen zaten vele wel wat te eten en drinken en later bleek ook waarom. Het is er een drukte van jewelste. Wij eten ons tussendoortje hier ook maar op. Vanaf dat je onder de poort doorloopt mag er volgens Maori rite niet meer gegeten en gedronken worden. Bij Cape Reinga komen de Pacific Ocean en de Tasmanzee elkaar tegen. In Maori ontmoeten de geesten elkaar hier. Het is aardig warm , 26 graden, als we naar de vuurtoren lopen. Een flinke wandeling naar de vuurtoren ook, omhoog en omlaag en soms best wel steil. Menig wandelaar rust even op een bankje uit.
We beginnen aan de lange terugweg en in Amanui, waar een bedrijf staat dat Kauri bomen verwerkt, genieten we van een lekkere cappucino en een Keri pie. Van een zo'n boom is een complete binnenhuistrap gemaakt. Keimooi. Er worden ook nog veel andere nuttige dingen en souvenirs van gemaakt. Via een andere weg teruggereden, helemaal tussen de bossen door met heeeeeel veeeeel bochtjes weer. "Thuis" aangekomen was Rob, een nederlandse vriend van Esther en Coen, daar ook. Rob runt samen met zijn vriend Niek eeb b&b in Paihia, ze verhuren campervans en zijn bookingsagent. Onder het genot van lekker glaasje fris en plannen maken voor morgen eten we ons heerlijke broodje op. Coen, dat smaakt weer voortreffelijk!!! Rob maakt een reservering voor ons voor de "dream trip" morgen in de Bay of Islands. We krijgen de gegevens door en kunnen morgen de voucher ophalen. De vriendinnen van Elisa komen "indrinken" en als rond 10 uur de rust is weergekeerd, gaan wij met zijn vieren zoetjesaan ons bed opzoeken.
Morgen vroeg er uit!!