HOBBITTIN do. 10 jan. 13 - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu HOBBITTIN do. 10 jan. 13 - Reisverslag uit Katikati, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

HOBBITTIN do. 10 jan. 13

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

11 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Katikati

Lekker weertje, lekker showertje, lekker ontbijtje op veranda, lekker gebabbeld met Bjorn en toen in onze zilvergrijze Hyunda Elantra 1.8 Elite op weg naar Hobbitton bij Matamata. Dat is weer teurg naar Tauranga en dan naar het zuiden. Harry Geraets zei dat dit een echte aanradaer is. De tv set, Het dorp van de hobbits uit Lord of the Rings. Rond half 12 zijn we bij de I site aldaar en om kwart voor 12 kunnen we al met de bus mee. Dat komt mooi uit en sluit goed aan. Carol, onze gids, brengt ons naar de farm en de set, waar de film is opgenomen. Onderweg vertelt ze het een en ander van Matamata, dat o.a. bekend is van de springpaarden en de paardenraces. Hier hebben ze de beste paarden. Natuurlijk passeren we dan ook een grote paardenrennenconcourspark. Als we stad uit zijn en door het groene lanschap rijden vertelt Carol over de gebr. Alexander wiens boerderij en landgoed gebruikt is voor de film en de fanatastische ligging van het landschap, de oude pine tree (in de film de party tree) ligt op de juiste plaats. Carol is een gamuseerd vertelster en weet het allemaal goed te brengen. Een foto hier, een foto daar maken, let eens op de uitzicht enz. Ondanks de warmte en het wandelen over het heuvelachtig gebied, gaat het onze groep goed af, misschien ook omdat we regelmatig stoppen bij de huisjes. Je had een paraplu mee kunnen nemen als parasol, wat sommige dametjes ook gedaan hebben. De hobbit huisjes zijn echt leuk om te zien, af en toe staat er een deur open, maar de ruimte er achter is klein en.... leeg. De tuintjes met groenten en bloemen worden door vakantiewerkers goed onderhouden. Als we "over the hill" zijn hebben we een goed uitzicht op het cafe, de feestweide en de party tree. Carol vertelt er nog een leuk verhaal bij. Langzaam aan wandelen we naar het cafe, daar staat ons een draknje te wachten, of een koud biertje. Om 14.45uur zijn we weer bij de I site.
We gaan wat eten en wandelen wat door Matamata. Dan wordt het toch tijd om naar Thames te rijden, dat is nog wel een eindje te gaan. Om half 6 ongeveer zijn we aangekomen bij ons hostel. Ziet er weer goed uit, twee huisjes, ingedeeld in slaapkamers, keuken etc. De eigenaar woont er naast en zijn dochtertje Cathy brengt ons naar onze kamer, wijst onze keuken, badkamer, tv kamer en zegt dat we kunnen internetten in de kamer in het andere huis voor $ 2 per 20 min. Of we kunnen ook naar Mac Donalds gaan verderop, daar is het gratis. We krijen de sleutel en weg is ze. Spullen in de kamer en lekker uitrusten en genieten van het heerlijke zonnetje. Nu nog 24 graden welgeteld . Nog even contact met Oss, Ruud is jarig, een van zijn dochters staat me te woord en zal papa alvast feliciteren. Ook nog geprobeerd met ons volgende Nederlandse gastgezin, Coen en Esther de Wolf, contact te krijgen, maar ook dat proberen we morgen weer .
Tot morgen.

• 11 Januari 2013 - 12:02

Björn:

Hey levensgenieters!!!
    Leuk om net weer even van jullie te horen en ook om de stem van mijn NZ-pleegvader Coen weer te horen, hahaha!
    Veel plezier morgen bij het bezoeken van Cape Reinga!
    Vergeet niet om vlak voordat je bij de parkeerplaats bent, ook even de camping (rechtsafslaan, naar beneden) te bezoeken. Dit is volgens mij de camping met het meest prachtige uitzicht dat je kunt hebben!
    Uiteraard is ook de Cape zelf fantastisch. Bij helder weer zie je de zee en oceaan botsen met elkaar en wellicht zie je ook de eilandjes in de verte liggen.
    Keep up the goodlife!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 11 Januari 2013 - 19:43

Agnes:

altijd fijn om een thuis gids te hebben of nie Björn

• 12 Januari 2013 - 14:14

Ans:

Helemaal geweldig om te lezen hoe jullie het daar maken geniet nog ff en tot gauw groetjes Ans