TAUPO zon. 6 jan. 2013 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu TAUPO zon. 6 jan. 2013 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

TAUPO zon. 6 jan. 2013

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

08 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zondag, maar geen zonnige dag. We gaan naar de Mac om te internetten en hebben meteen daar maar een hotel geboekt voor onze laatste 2 nachten in NZ op 16 en 17 januari.
Dat komt nu ook wel heel dichtbij!!!!!!
We wandelen door het park, kijken in de grote speeltuin naar de klimpartijen van heel veel kindertjes. Een gezellige drukte met veel opa's, oma's, papa's en mama's van alle nationaliteiten. Langs het meer kuieren we rustig terug voor de lunch. Ondanks dat we geen zon zien is het een aangename temperatuur ook al is het wel flink bewolkt. Om kwart voor 4 komt het busje voor omze activiteit hier in Taupo. De 4 duitse meiden rijden ook mee, ze waren zo enthousiast over hetgeen Hans heeft gedaan en gaat doen. Die meiden zijn bloednerveus, trillende vingers, zenuwachtig,maar stappen toch lachend het busje in.
Wij zien het wel, laten het rustig op ons afkomen.
Ja, ja,.......... richting Taupo Airport.
WE GAAN SKYDIVEN!!!!!!! YES, YES, YES!!!!!!!!!!
Dat heb ik altijd al ens willen meemaken: zelf vliegen door de lucht, zo vrij als een vogeltje.
De 4 duitse gaan een vliegtuig eerder als wij, dat wordt dus nog ff wachten voor ons, maar geen greintje zenuw of spanning te bespeuren bij ons, ha, ha. We worden goed in het harnas gehesen en maken kennis met onze tandembegeleider. Dan landt ons vliegtuig en kunnn we "instappen", we zijn al gekoppeld aan onze "tandem". Daar gaan we, voor zo' n 25 minuten vliegen we de hoogte in. Mijn begeleider is Elad en die van Hans heet Mikey, we krijgen nog een keer de instructies door, een zuurstofmaskertje en als dat af mag gaat de muts op en de bril wordt goedgezet. Het luik gaat open en 2 aan 2 worden we naar buiten geschoven. Nog even lachen voor de foto en dan vallen we de lucht in. In een woord : MACHTIG! GEWELDIG! HEERLIJK!!!!!
Wat mooi , wat heerlijk, wat zalig, je hebt er geen weet van dat de begeleider op je rug zit. Hij heeft gelukkig wel de touwtjes in handen en zijn instructies waren helder en duidelijk. Ik geniet volop van het uitzicht, de lucht om heen: AMAZING, Awesome!
Ik vlieg door de lucht, heerlijk! Hans is net voor mij gesprongen en ik zie hem landen. Onze landing is ook perfect, nu eerst naar Hans en vragen hoe het hem vergaan is. Hans zegt, dit is niet te vergelijken met de Bungee jump, maar wel heel gaaf. Bij de jump komt het allemaal op je zelf aan. We lopen terug, maar eerst wordt er nog een opname gemaakt van alle vliegers samen.
As we teruggebracht zijn naar het hostel gaan we ergens iets eten en daarna slenteren we terug om alle indrukken een plaatsje te geven.
Het duurt even voor ik in slaap val, maar ik zou dit zo weer doen.
We hopen dt het ons gelukt om ook dit op you tube te zetten.
Houdoeeeeee!!!!!!

We balen wel een beetje, want we hadden jullie eerst ons filmpje willen laten zien!!!!!!!!!
Maar............. wat in het vat zit verzuurd niet.

• 08 Januari 2013 - 19:18

Marco En Christel:

Hey Hans en Jeanneke,
    Hebben net jullie fimpjes van jullie jump uit the plane zitten bekijken op facebook van Bjorn! Super stoer zeg!!!! Wat zal dat een beleving zijn geweest.
    Ik neem mijn petje af voor jullie, kei vet!
    Thomas vind het ook super stoer van jullie (hij durft dat niet hahaha).
    Geniet daar nog volop samen!
    Groetjes Christel, Marco en de kinderen