TAUPO zat. 5 jan. 2013 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu TAUPO zat. 5 jan. 2013 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

TAUPO zat. 5 jan. 2013

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

05 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

TAUPO zat. 5 jan. 2013
Eerst nog een keer met Agnes gebeld, ze is tenslotte nog jarig! Daarna met Colleen wat boodschappen gedaan. Iets lekkers voor bij de koffie meegebracht, want aan ons verblijf bij haar en Whakatane is een eind gekomen. We gaan weer verder. Wij hebben het fantastisch gehad bij Colleen en krijgen ook nog een klein aandenken mee. Ze heeft ons veel verteld over Nz wat we heerlijk vonden. We hopen allen op een weerzien, maar dan in Nederland. Misschien dat Colleen dat kan combineren als ze bij haar zoon en kleindochter in Engeland is.
Who knows?.!!
Door al die gezelligheid en zo wordt het wat later als we vertrekken. De temperatuur is heerlijk, we eten ons lunchpakketje onderweg langs de weg op, als we Rotorua al gepasseerd hebben en niet meer zover van Taupo af zijn. We verblijven in Tiki Lodge, een vrij groot hostel en ook goed bezet. Uitzicht op Lake Taupo, maar dat heb je hier al gauw. We krijgen een "dorm" voor ons alleen met eigen toilet en douche. Nadat we zijn ingeburgerd gaan we het centrum in op zoek naar de I site, deze is intussen gesloten. Gelukkig wist de hosteleigenaar ook al het een en ander te vertellen en hebben we van hem al een plattegrond, met diverse activiteiten, meegekregen. We gaan ff op een benkse zitten aan het water. Veel toeristen maken gebruik van de bankjes en picknick sets, o.a. om hun meegebrachte eten op te smikkelen.
Grappig om te zien wat er zo links en rechts " op tafel" komt.
Na een wandelingetje langs het water, weer teurg in Tiki Lodge, wordt het voor ons ook tijd een hapje te eten. Het is een gezellige drukte in de keuken. Ook hier weer vrij veel Duitse meiden en een paar gezinnetjes (Engels sprekende). Er is een behoorlijk buienterras en het wordt gezellig nababbelen daar. De 4 Duitse meiden bij ons aan tafel hadden vakantie gehad en dachten bij hun baas weer te kunnen beginnen, maar helaas, ze mogen alleen terugkomen als ze de hele zomer werken en niet voor 3 weken. Ze balen, want ze willen eerst geld voordat ze weer wat grootste plannen (o.a. het Zuidereiland en nogal wat spectaculaire activiteiten) kunnen uitvoeren. Maaaaaar ze willen graag in het geliefde Taupo blijven........
Als de zon ondergaat is het meteen een stuk afgekoeld en wordt het ook al donker. Dan maar naar binnen, een enkeling blijft nog buiten zitten. Binnen worden de conversaties voortgezet, de laptops komen tevoorschijn, dvd tje kijken en zo komt er aan deze avond ook weer een einde. Internet is hier vrij duur en je betaald ook als je slaapt!!!!!
Tot gauw!!!!

• 06 Januari 2013 - 19:04

Björn:

Taupo is awesome!
    Ben erg benieuwd of het nog gekomen is tot de "skyfall"...
    en dan bedoel ik niet de nieuwste James bond film...