ROTURUA ma. 7 jan. 2013 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu ROTURUA ma. 7 jan. 2013 - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

ROTURUA ma. 7 jan. 2013

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

08 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal, we beginnen met jullie de gegevens door te geven die ze ons hebben gemeld om ons filmpje te kunnn bekijken. Komt ie : www.taupotandemskydiving.com ga naar youTube en vul in TTSskydiving 1062013 load 12. Wij krijgen het jammer genoeg nog niet voor elkaar.

Op ons gemak hebben we uitgecheckt en nog even (weer) naar de Mac om mail te checken, niets deze keer. Dus dan maar op naar Roturua. Net buiten Taupo staat er een lifter langs de weg, de Israelier Ron die ook naar Rotorua wil en hij mag dus meerijden. Aangekomen bij ons hostel Roturua Central BP hebben we een grote kamer met kingsize bed. Neil, de eigenaar, liet ons alle wetenswaardigheden zien en hoe het reilde en zeilde bij hem. Het is een groot oud huis en wij kunnen onze kamer, op de 1ste verdieping, bereiken via een prive deur aan de voorkant en achterkant, waarbij je meteen de trap op gaat. Van binnenuit kunnen we ook naar beneden, maar dat is een klein doolhof, de gewone trap deur door 5 treden omhoog doorlopen 5 treden omlaag en voila, daar is onze kamer weer. Neil heeft voor ons al de Tamaki Maori Village Experience geboekt we vertrekken een uur later als vermeld: 17.30uur worden we opgehaald.
We gaan eerst maar even de stad verkennen. Rotorua is een behoorlijk grote plaats en een flink winkelcentrum met supermarkten binnen handbereik.
Als we in Tamaki Maori Village zijn aangekomen worden we met een traditionele krijgersdans vriendelijk begroet. Tijdens de busreis hadden we van onze chauffeuze al de nodige info gekregen. Daarna mochten we groepsgewijs, elke bus had een "chief" , de huisjes "bezoeken" , waar bij elk huisje een andere activiteit werd uitgelegd en waaraan je eventueel kon deelnemen. Een demo van hoe en wat de krijgers doen, het weven van manden en kleding dmv bladeren van bepaalde planten, hoe je een vriendelijke begroeting doet met de poku (veel oog/hand coordinatie) en een leerschool voor de jonge krijgers. Er werd een entertaining dans gedaan volgens hun cultuur en we kregen een vdieo te zien hoe de Maori in NZ zijn begonnen en uitgegroeid. Daarna was het tijd voor de "Hangi" een traditionele Maori maaltijd in buffetvorm. Wij hadden ook al gezien hoe vroeger het vlees en groente gegaard werden in diep in de grond gegraven "ovens". Het eten, kip, lam, rund, div, aardappelsoorten en groente smaakten voortreffelijk. Daarna was er nog een toetjesbuffet van taart, pudding en fruit, desgewenst opgesierd met warme custardsaus of room.
Na het eten zongen de buschauffeurs nog wat liedjes obv een gitaar. Het was een feestelike, gezellige bijeenkomst. Kiaora!!!
Rond 22.00 uur waren we weer terug en konden terug zien op een fijne intterressante avond.

• 08 Januari 2013 - 12:05

Björn:

GODNONDEJUUUUUU
    Ik wist het!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tot zover dus, "geen dingen doen die ik ook niet gedaan heb"...
    Megacool papa en mama!!!
    I am so proud of you two!!!
    Spanning, avontuur, cultuur, natuur...
    Jullie doen het gewoon allemaal!!!
    Love you!

• 08 Januari 2013 - 12:41

Anja:

het is al even geleden dat ik het gereageerd ben na het lezen van jullie reisverslagen al weer een
    beetje op de hoogte, geweldig wat jullie allemaal meemaken geniet er nog maar lekker van.
    groetjes uit venhorst

• 08 Januari 2013 - 14:24

Nancy:

Wat is het gaaf wat jullie allemaal meemaken !!!
    Geniet nog ff voor je het weet zit je weer thuis.
    Gr Nancy

• 08 Januari 2013 - 17:07

Joost En Marie-Jose:

Ha hans en jeanneke,

nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, maar dat is voor jullie al heel spectaculair begonnen met het sky-diven!!! We hebben net de filmpjes zitten bekijken, geweldig ! Het is leuk om jullie enthousiaste verslagen te lezen. Geniet de laatste weken nog maar !
    Liefs van Joost en Marie-Jose.