HONG KONG zat. 24-11-2012 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu HONG KONG zat. 24-11-2012 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

HONG KONG zat. 24-11-2012

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

24 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

We worden om 08.30 uur gewekt. Zelfde ontbijtje.
We doen het rustig aan en gaan op tijd naar het vliegveld. Een taxi terug naar Airport kun je niet via het hotel bestellen en dus de straat op om er een te reserveren, mislukt! Een hotelmedewerker kwam met de oplossing: we kregen een visitekaartje mee en dat moesten we aan de chauffeur laten zien en vragen of hij mij en my husband and luggage kan ophalen en naar het vliegveld brengen.. De chauffeur biedt eerst aan om zelf rechtstreeks te rijden, maar daar trappen we niet aan, dat is toch een stuk duurder als we voor de heenreis hebben betaald.
En zo worden we weer op Kowloon station afgezet en wachten tot de trein komt (elke 4 minuten). In het hotel boden ze een trein kaartje aan voor HKD 90 p.p. De taxichauffeur bood HKD 100 p.p. en we wisten dat het HKD 140 voor 2 personen was. Dus je raadt het al.
Op Kowloon de train weer gepakt, het leek wel gesneden koek om in te checken. We konden dat meteen evenals de koffers afleveren.
We hadden nog een zee van tijd en ik probeerde free internet, hetgeen lukte.
Mijn verslagje geschreven, maar wat bleek het tablet sloeg het verhaaltje wel op, maar plaatste het niet op de site. Contact met Björn gezocht, maar we hadden 7 uur verschil en die sliep nog. Gelukkig reageert hij goed op Facebook en konden wij zo toch wat " bijpraten". Dat was ook goed.
Hong Kong is ons prima bevallen.
Erg aardige, vriendelijke, behulpzame mensen.
Nu zijn we op weg naar Auckland New Zealand here we come!!!!!!

Hans en Jeanneke Callaars

Hans en Jeanneke Callaars gaan het avontuur aan door een reis te maken van twee maanden. Ze zullen via Hong Kong naar Nieuw Zeeland vliegen, daar een flinke rondreis maken, om vervolgens via Osaka terug naar Nederland te vliegen. Volg hier hun avonturen tijdens de reis.

Actief sinds 10 Okt. 2012