New Zealand, here we are ! zon. 25-11-2012 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu New Zealand, here we are ! zon. 25-11-2012 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

New Zealand, here we are ! zon. 25-11-2012

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

25 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

We vliegen naar Auckland.
Enkele passagiers vinden het tof wat we gaan doen en hoe we het aangepakt hebben. Zij loven Nieuw Zeeland. We zitten in een vliegtuig vol kleine kinderen en baby's, dat beloofd wat. Na ff taxieen, stoppen, taxien gaan we de lucht in 20.00 uur HK tijd. Echt een klote nacht met al die gillende, schreeuwende kinderen en niet optredende ouders. 05.00 HK tijd krijgen we een ontbijtje met scrummbled eggs.
We hebben mnaast ons een aardig New Zealands vrouwtje zitten, zij komt terug vanuit Engeland waar ze haar 4 jarig kleinkind bezocht heeft. Zij woont in Whakatane aan der Bay of Plenty. We wisselen adressen uit, want zij biedt aan haar te bellen als we in de buurt zijn en als ze thuis is kunnen we bij haar logeren. Gaaf, toch !!!!.
We landen om 11.30 NZ tijd, Dat is precies een halve dag verschil met Holland. Hans had zijn horloge niet verzet en kan dus gewoon weer doorgaan met de juiste tijd. We hebben 96322 km gevlogen en er 10.32 uur over gedaan. Om 12.00 uur hadden we onze koffers al en konden we naar de hal en geld pinnen om in NZ ook vooruit te kunnen.
Wat in Hong Kong wel lukte ging hier niet: We kregen geen dollar uit de money machines. We hadden er niet genoeg op staan.!!!!!!!
Geloven jullie het?? wij niet!! Maar wat we ook probeerden, geen dollar te krijgen. Toen maar euro's gewisseld, want de taxi naar ons hostel moesten we toch ook kunnen betalen. Bij Bamber House aangekomen werden we goed ontvangen, mooie kamer. Ik kreeg de inlogcode voor internet , had wel verbinding, maar geen aansluiting. Het ging allemaal heel raar. Naar de supermarkt gegaan voor boodschappen en geld pinnen. En weer nergens geld aan te komen. Van ons restant maar wat brood en vlees gekocht om de honger te stillen. Bij Bamber House nog geprobeerd op de Rabobanksite te komen, maar lukte ook niet. Nogal ontmoedigd gaan we ff douchen, rusten en om 19.00 uur iets eten in de eetzaal. Daar was het reuze gezellig, er was een internationale cook-shop geweest. Ook wij mochten wat proeven van hetgeen overgebleven was. Lekkere hapjes waren er bij. De " prijswinnaars" waren een stel uit UK en 2de een Frans stelletje.
De manager hielp nog ff met internet en pffff we kunnen inloggen. Banksaldo bekeken en dat was, natuurlijk, helemaal oké.
Nog ff tv gekeken en naar bed.

• 01 December 2012 - 12:02

Thea En Bert Van Os:

Alle begin is moeilijk moet je maar denken. Wij hopen dat jullie een mooie reis meemaken.
    Het pinnen gaat moeilijk heb ik begrepen Hiervoor heb ik misschien een tip.
    Bij een betaalpas van Rabo staat standaard op uit. Dit betekend dat als je buiten Europa gaat
    je pas op in geschakeld moet zijn. Dit kun je aanpassen door in te loggen bij de bank.
    Groeten Thea en Bert van Os

• 01 December 2012 - 12:47

Ha schat

fijn iets te horen
    een beetje toestanden, maar toch weer goed gekomen. Is ook allemaal nieuw, en ver weg, maar zo te zien lukt het goed om te genieten.
    En wel appart en fijn dat je een slaap plaats krijgt aangeboden.
    Had Hans zijn charmes erbij gehaald, om een slaap plaats te krijgen, ha, ha.

xxx Agnes

• 01 December 2012 - 12:47

Ha schat

fijn iets te horen
    En wel appart en fijn dat je een slaap plaats krijgt aangeboden.
    Had Hans zijn charmes erbij gehaald, om een slaap plaats te krijgen, ha, ha.

xxx Agnes

• 01 December 2012 - 12:48

1 berichtje voor jou en 1 voor Hans

• 02 December 2012 - 11:48

Jan En Marie-José:

We zijn blij iets van jullie te horen.
    En ja, alle begin is moeilijk moeten jullie maar denken.
    Volgens ons, maken jullie het wel.
    Er zijn altijd oplossingen te vinden en mensen die willen helpen.

• 02 December 2012 - 11:48

Jan En Marie-José:

We zijn blij iets van jullie te horen.
    En ja, alle begin is moeilijk moeten jullie maar denken.
    Volgens ons, maken jullie het wel.
    Er zijn altijd oplossingen te vinden en mensen die willen helpen.