HONG KONG vr. 23-11-2012 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu HONG KONG vr. 23-11-2012 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

HONG KONG vr. 23-11-2012

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

23 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

08.30 uur ontbijt. Dat is in dit hotel bijzaak.
Je krijgt een soort placemat met daarop 4 keuzes. Bij 3 van de 4 zaten er noedels bij, niets voor ons als ontbijt. Wij kozen brood, ham en worstjes. Een ei en fruit van de dag is een standaard gegeven.
De casino sneden waren wel gigantisch en dik. De keukenprinses kwam vragen of we nog wat wilde hebben en we namen nog een snee brood.
We zijn Hong Kong ingegaan. Ons hotel ligt in Mongkok, een echte arbeiderswijk met veel armoede. De straten lijken wel op de Albert Cuijp markt in het mega. We wandelen van Mongkok naar de haven, eeeeeen gigantische winkelstraat. Af en toe wat gezeten en mensen gekeken, maar de gebouwen die we wilden zien zagen we niet vanwege al die mega winkels. Wel naar het museum geweest en kunst gekeken. Op straat worden we regelmatig aangehouden door straatventers die je een nieuw pak of horloge willen aansmeren.
Sir, sir, custom, nice custom, Rolex watch come, have a look.
Hans had zijn antwoordje wel klaar: no thanks, we are on Holidays and get too much luggage.
Zij lachten terug en gaven hem een schouderklopje.

Hans en Jeanneke Callaars

Hans en Jeanneke Callaars gaan het avontuur aan door een reis te maken van twee maanden. Ze zullen via Hong Kong naar Nieuw Zeeland vliegen, daar een flinke rondreis maken, om vervolgens via Osaka terug naar Nederland te vliegen. Volg hier hun avonturen tijdens de reis.

Actief sinds 10 Okt. 2012