AUCKLAND wo.16 jan. 2013 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu AUCKLAND wo.16 jan. 2013 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

AUCKLAND wo.16 jan. 2013

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

16 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Uiteraard al vroeg wakker, dat is meestal toch zo als je weg gaat of zo. Op ons gemak de koffers geordend en reisklaar gemaakt. Lekker ontbijtje gedaan en toen nog gezellig met Esther en Coen een bakje koffie gedronken. Bjorn was ook nog ff online, dus we reden met een gerust hart rond 10.45 uur weg bij Waipapa Road in Kerikeri. Een hele fijne, gezellige, huiselijke tijd gehad bij De Wolfjes. Het was niet erg druk op de wegen en na de nodige stops verder gereden. Esther en Coen hadden een duidelijke routebeschrijving gegeven, maar toch een afslag gemist. Omgedraaid, middenin Gilles centre uitgekomen, weer gevraagd en karren maar. Totdat er een vrachtwagen met zee container langs ons zat en links passeerde, zich ervoor gooide kun je wel zeggen. Een knal..... en de spiegel er af knetterde !!!
We schrokken ons te pletter!!!!
Hans heftig claxoneren en alarmlichten aan, maar nee, mijnheer gaf geen gehoor. Hans ging vooor hem rijden en minderde vaart, de trucker gaf richting aan naar links, maar die kl......... reed rechtdoor.......... dus kwijt. Doorgereden naar Airport en rapport gemaakt bij Eurpoacar en moeten morgen bij inleveren auto dat formulier meebrengen. Op zoek dan maar naar ons Kiwi hotel. Leuk hotelletje, ruime kamer met double en single bed, ruime badkamer, netjes verzorgd. Onze koffers worden naar de kamer gebracht. We vragen hoe laat het ontbijt is en zeggen dat we vrijdag al heel vroeg weg moeten. Ontbijt is vanaf 07.00 tot 09.00uur. Ja, maar wij willen een ontbijtje meenemen, kan dat? Het duurde even eer de receptioniste dat begreep, maar na een klein half uurtje telefoon op de kamer en kunnen we donderdag ook het ontbijtje voor vrijdag meekrijgen. Dat is dus geregeld. Meteen ook maar bij D reizen en Sunny Cars de schade gemeld per email, want die slapen op dit tijdstip nog. We bellen straks wel ff. We gaan toch maar wat rusten om de spanning van ons af te laten glijden en om 19.00 uur gaan we beneden in het restaurant iets eten. Keuze genoeg en het doet ons goed smaken. Nog wat fotos bij zetten en mijn verhaaltje voor vandaag er op zetten.
Auckland blijkt niet echt onze stad te zijn: bij begin vakantie geen money en nu, bijna, aan het einde van een fantatische vakantie, waarin we ruim 7000 kilometers hebben gemaakt, vette pech met de schade.
Tot morgen.

• 16 Januari 2013 - 10:58

Nancy:

Jee wat eikel zeg !!!
    Gelukkig hebben jullie niets.
    Gr Nancy

• 16 Januari 2013 - 16:16

Agnes:

wat en gedoe zo op het laatst
    maar gelukkig hebben jullie de foto's nog ha.
    tot gauw.
    groetjes Agnes

• 17 Januari 2013 - 10:35

Annemiek:

nou ik geniet van je verslagen en de mooie prachtige foto's
    geniet nog maar even want het eind komt in zicht
    groetjes Annemiek