AUCKLAND don. 17 jan. 13 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu AUCKLAND don. 17 jan. 13 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

AUCKLAND don. 17 jan. 13

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

17 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na het diner D reizen en Sunny Cars aan de lijn gehad en we moeten wel zorgen voor een politierapport. Dus toen Auckland Politie gebeld, die zei dat we wel even naar Manakau konden gaan. Bij de Airport politie zou ket ook kunnen, dus doen we dat. We werden keurig om 08.00uur gewekt. Het ontbijtje is hier sober (Kiwi), cornflakes, weatbread, melk, wit en bruin brood met gele of rode jam, koffie en thee. Een eitje gekookt of gebakken is een lachertje van $ 2,50 pp. Het Fiji personeel kwam vragen of we ook nog yogurt lusten en kregen we een yogurt toetje. Daarna zijn we naar het Airport gereden, eerst Europacar vragen of er iemand meegaat naar de Politie. Nee, ze gaan wel eerst kijken wat de schade is en vertellen waar we de Politie kunnen vinden. Als je de terminal uitloopt ligt tussen International en Domain Airport het politieburo. Een vriendelijke agente, Teresa, stond ons te woord. Ze was erg enthoisiast, zoals enkele meer, dat ik het nummerbord had genoteerd. Maar........ bij het nachecken bleek dat ik het nummer van de trailer niet goed had genoteerd, de nummers en letters matchte niet. Ook aan andere agenten, die binnenkwamnen uitgelegd en ook die zeiden dat dat erg jammer was. Enfin, Teresa stelt een rapport op, ik moet mijn verhaal opschrijven van hoe het is gebeurrd en er een tekening bij maken. Later zal ik per email het dossiernummer doorkrijgen. Weer terug naar Europacar, sleutel inleveren, kopietjes achterlaten en dan is het goed zegt de dame. We kunnen gaan. We horen later wel hoe of wat via Sunny Cars.
We wandelen nog even rond op het vliegveld, vragen hoe laat we koffers kunnn laten sealen, geld wisselen etc. Nou ze zijn er vroeger bij als wij, vanaf 03.30uur kan dat. Liggen wij toch nog op 1 oor. Naar vieuwpoint geweeest en de lunch daar ook maar gedaan. Dan bellen we naar ons Kiwi hotel voor de shuttle en de India chauffeur pikt ons op. We hebben weinig zin om elders te gaan en blijven wat rondwandelen, komen bij een aardbeienfarm met heel veel goedkop groenten, fruit en.... aardbeienijs, boekje lezen, relaxen, no worries!
Teruggekomen op onze kamer valt er een enorme hevige regenbui uit de lucht.
Als avondeten een lekkere, mild gekruide lamscurry op en fruittoetje na.
Nog wat telefoontjes gepleegd, dan een uitgebreide douche, koffers sluiten, tvtje aan en onder de wol. Morgenvroeg om 06.00uur staat de shuttle klaar om ons naar het Airport te brengen en vliegen we naar Osaka.

• 17 Januari 2013 - 16:30

Marianne:

Hallo Hans en Jeanneke,

Jammer dat het zo moet aflopen met de auto. hopelijk komt het allemaal goed.
    Wat een mooie reis hebben jullie gehad tot nu toe.
    Mooie foto's ook, heb ze allemaal gekeken.
    Nog een paar dagen genieten in Japan.
    We horen wel hoe het daar is.
    Veel plezier nog samen.

Groetjes vanuit een wit en koud Veghel.
    Marty en Marianne.