HET VERTREK wo. 21 -11-2012 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu HET VERTREK wo. 21 -11-2012 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

HET VERTREK wo. 21 -11-2012

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

21 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

21 november: de grote dag is aangebroken. 's morgens nog wat zaken van huishoudelijke aard geregeld en 's middags de koffers nog eens gecheckt door Björn. 16.00 uur vertrokken vanuit Veghel. 17.30 aankomst Schiphol.
Tijd voor koffie en....... iets lekkers.
Wat rondgekeken, koffers laten sealen en gedropped. Panoramaterras was gesloten, dus naar beneden en mensen kijken, een hapje eten en zoetjesaan toch maar inchecken. Fotootje gemaakt en afscheid van Björn genomen. Toch natuurlijk ook wat emotioneel. 21.15 uur gingen we taxien en om 21.42 zaten we in de lucht. Om 23.00 uur kregen we een warme maaltijd kip of vis. We hebben wat film gekeken ik naar Ted, Hans King Arthur. Het viel niet mee in slaap te komen er was constante herrie van de heating boven je hoofd. Om 06.00 uur begonnen de eerste chinezen al weer te babbelen en om 07.00 uur kwam het "warm" ontbijt. Aardappelpuree, vegetarisch ragout, groenten, fruithapje en peperkoek. Rond 9.00 uur landden we.
Het is bewolkt in Hong Kong en plaatselijk tijd 15.40uur.
Je moet je melden bij de immigratiedienst en dan door de douane en naar de trein. Dat is mooi geregeld vanuit Airport ga je naar een perron en als de trein er is gaan de deuren open, instappen en wegwezen. In Kowloon uitstappen en een taxi aanroepen die ons naar ons hotel gaat brengen. We hebben een aardige kamer en gaan de straat op. Overal kraampjes met groente, fruit, vlees en vis, maar ook non food.
Bij de Mac eten we wat, want dat streetfood vinden wij niet geschikt voor onze magen.
Wennen aan de nieuwe tijd en toch om 10.00 uur HK tijd naar bed.
We vielen als een blok in slaap.

• 03 December 2012 - 09:13

Meriam Van Der Aa:

Hoi Hans en Jeanekke

Leuk om te lezen wat jullie meemaken en waar ben je nu???????

Heel veel plezier samen en geniet ervan!!!!

groetjes Toon en Meriam

Hans en Jeanneke Callaars

Hans en Jeanneke Callaars gaan het avontuur aan door een reis te maken van twee maanden. Ze zullen via Hong Kong naar Nieuw Zeeland vliegen, daar een flinke rondreis maken, om vervolgens via Osaka terug naar Nederland te vliegen. Volg hier hun avonturen tijdens de reis.

Actief sinds 10 Okt. 2012