CHRISTCHURCH Wo. 26 dec.2012 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu CHRISTCHURCH Wo. 26 dec.2012 - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

CHRISTCHURCH Wo. 26 dec.2012

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

26 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanuit ons warme bedje geskyped met de kerstvierende familie Callaars.
Altijd een happening zo met zijn allen gezellig bij elkaar in het Venhorstse.
Om half 1 lunchtime met Christina (HK). We hebben afgesproken op de Westfield Mall in Riccarton. De auto parkeren bij de Mac en daar treffen we elkaar dan. Het is beredruk op de korte weg, die we te gaan hebben. Waarom !! Dat zien we later wel als we op de parkeerplaats aankomen. Er kunnen 120 auto's geparkeerd worden en Hans moet zeker 3 keer rond eer hij een plaatjse bemachtigd heeft. Christina snapt ook niets van deze drukte en we besluiten Take-away-food te kopen en in haar flat op te eten. Zo gezegd zo gedaan.
Je wilt niet weten hoe druk het is in de Mall.
Eten gehaald en op weg naar de studentenflattenwijk.
Op het nieuws op tv horen we later dat het Boxing Day is, grote uitverkoop. Dat was dus wel te merken, ja. Lekker gegeten, uiteraard chinees, nog gezellig gebabbeld over de studie en de reisplannen van Christina. Ze rijdt weer met ons mee terug naar Westfield om wat boodschappen te doen, vandaaruit weten wij de weg wel weer terug naar Dorset House. (ons hostel). Het blijft wat kil vandaag en ik ruil mijn rokje om voor een lange broek. We gaan wandelen naar het verbrijzelde hart van de stad. Verder dan de Botanische tuinen en het Canterburry Museum komen we niet. Het begint te regenen en dus gaan we het museum in. In New Zealand zijn de musea gratis entree. Ook hier weer gevestigd in een historisch gebouw. Mooi ingericht in diverse afdeling o.a: Maori, Asia, first european en nog meer moois.
Ook de vele High Schools zijn gevestigd in historisch, grote gebouwen. Nadat het museum gaat sluiten wandelen we langs het Hagly Park in de regen terug naar het hostel. Natte vesten uit, ff opwarmen en dan wordt het zoetjesaan weer tijd voor het avondeten. Er zijn nogal wat jonge meiden gearriveerd intussen en het is gezellig druk in de keuken.
We spreken onze planning voor morgen door en tijdens de afwas mengt een Nederlands meisje zich in onze conversatie. Wij gaan morgen naar Kaikoura? Ja, daar wil zij ook heen, zij reist per bus, die je vantevoren moet bestellen om een plaatsje te hebben.
Haar bus vertrekt om 07.00 uur.
Juist....... jullie voelen hem al aankomen........
Natuurlijk nemen we haar morgenvroeg mee naar Kaikoura. Wij willen rond 10 uur vertrekken en dat vindt ze helemaal prima.
Het blijft regenen dus zit er geen avondwandelingetje meer in.
Dat worden bankzaken doen, Alcatraz komt op tv.
See you tomorrow

Wilma En Rien:

ik wens jullie nog een fijne xmas tijd, ben heel benieuwd wat jullie van Kaikoura vinden. daar hebben mijn oom en tante altijd gewoond. volgens haar is er geen mooiere plek. veel liefs vanuit een "warm en nat"Veghel. Rien en Wilma Manders.

• 26 December 2012 - 17:04

Anne, Gijs,Dorine, Claus Vd. Langenberg:

Zie dat de temperatuur bij jullie niet zo veel verschil maakt met die van ons! Alleen zal het bij julie wat droger zijn en kunnen jullie de jaarwisseling in zomer tenue meemaken.
    Fijne vakantie nog en de allerbeste wensen voor 2013!

Groetjes, Anne, Gijs, Claus en Dorine

• 26 December 2012 - 19:42

Ans:

Hallo reizigers ook een fijne kerst van ons hier hopelijk word het weer wat beter
    Mischien beter weertje met de jaar wisseling veel plezier daar groetjes van ons
    de hofjes