OMARAMAMA zon. 23 dec. 2012 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu OMARAMAMA zon. 23 dec. 2012 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

OMARAMAMA zon. 23 dec. 2012

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

24 December 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

We hebben geen internet bij Tony, omdat enkele gozers, een jaar of wat geleden, nogal wat info van zijn pc gestolen hadden en daarom heeft hij heel internet eraf gegooid. Ook zijn telefoon moest opnieuw aangevraagd en ingesteld worden.
Naar Twizel gereden om de nodige internetzaakjes bij/af te werken.
Een postbrief gekocht, want ik heb mijn adapter in Dunedin laten liggen. Stom he!! Bij Hogwartz was hij wel teruggevonden en moet ik die geadresseerde postbrief naar toesturen zodat zij hem naar Colleen Mc Intyre (Whakatane) sturen, waar wij begiin januari overnachten.
Nog wat andere boodschapjes gedaan, de inwendige mens moet ook op peil blijven, toch.
Naar Lake Tekapo. Een meer dat nog blauwer is dan de blauwste ogen. En met de zon er op schijnend nog mooier. Verder dan wat wandelen was daar niets te beleven.
Oh, ja, de Mount Cook moet vanaf hier het mooist te zien. Maar waar ligt die dan?? Welke is het??? Er staat geen vlag in top met die naam er op???!! Geinformeerd, maar het was toch beter er naar toe te rijden.
Zo gezegd zo gedaan. De hele weg daar naar toe gereden langs het zeker zo mooie en blauwe meer Pukenaki. Dat deze meren zo blauw zijn komt door het lava afval van de bergen, dat door de zonneschijn deze schitterende kleur geeft.
De weg, de bergen, het meer: geweldig!! Prachtig!! Schitterend!!
Heel de weg zicht op Mount Cook. Het zijn 2 kilometervretende dagen geweest, maar voor geen goud van de wereld te missen.
Vanavond is er een groep van 6 mensen aangekomen en zij blijven tot na Kerstmis. Tony zorgt als alleenstaande gastheer goed voor ons allemaal.
Zijn huis is ons huis.
Het kerstboompje, stalletje en muziek zorgen volop voor sfeer en kerststemming.
Wij gaan verder, naar Christchurch.

Hans en Jeanneke Callaars

Hans en Jeanneke Callaars gaan het avontuur aan door een reis te maken van twee maanden. Ze zullen via Hong Kong naar Nieuw Zeeland vliegen, daar een flinke rondreis maken, om vervolgens via Osaka terug naar Nederland te vliegen. Volg hier hun avonturen tijdens de reis.

Actief sinds 10 Okt. 2012