DUNEDIN vrijdag 21 dec.2012 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu DUNEDIN vrijdag 21 dec.2012 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

DUNEDIN vrijdag 21 dec.2012

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

24 December 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Eleonor moest gaan werken. Intussen heb ik mijn mail gecheckt, verhaaltje geschreven en poging gedaan tot... foto's plaatsen,
poging gedaan tot......... fb contact,
poging gedaan tot......... telefoneren naar BC.
It's raining en slechts 14 graden. Als Elenor thuiskomt drinken we gezamelijk nog een bakje koffie en rond 12 uur rijden we richting Dunedin.
In Kakapoint krijg ik de smsjes door, die Bjorn ruim anderhalf uur geleden verstuurd had..........
In Kakapoint is niemand aanwezig, het strand is winderig en verlaten en vanwege de regen rijden wij ook maar door.
Pauze in Milton en tijd voor koffie. Een klein winkeltje, super grappig, niet groter dan een werkkeet. Ze verkopen heeeeel veeeel soorten ijsjes, frisdrank, snoepgoed vanaf $ 0,20 tot $ 2,00 en..... frietjes, kipsticks en nog meer soorten snacks, die wij niet kennen.
Een jongedame en 2 chineesjes runnen het tentje en het is een komen en gaan van klanten. De frietjes zien er erg lekker uit en we besluiten dus ook maar een portie te nemen. De ene chinees begint een praatje met ons en is superenthousiast als Hans vertelt dat hij in Queenstown de Bungee Jump heeft gedaan, foto's erbij gehaald........... Hij is zo enthouisiast dat je hem er bijna heen zou brengen, maar dat hoeft niet want hij heeft rugproblemen en durft echt niet te springen.
Hij gaat met zijn vriend de Kerst doorbrengen in de Caitlins.
Als we in Dunedin bij ons hostel zijn aangekomen hebben we al heel veel steile straten gehad. Hoe kunnen ze daar zo een stad bouwen op al die schuine grond!! Auto geparkeerd, ingechekt.
We zitten in Hogwartz, een oud bisschoppelijk gebouw.
Onze slaapkamer is op de begane grond, lekker ruim en veel licht met die hoge ramen. We gaan het city centrum opzoeken en verbazen ons over het aantal kerkelijke gebouwen en andere oude grote gebouwen die daar staan. Het gymansium voor Meisjes is voorzien van een grote sportzaal met veel attributen en werkbanken. Ook het treinstation is een plaatje, maar helaas binnen gesloten. Het hart van het centrum is rond en voorzien van tig kroegjes.
Het is vrijdagavond en de kroegen puilen uit.
Op diverse plaatsen staat politie om een oogje in het zeil te houden.
Een heel groot rechtbankgebouw met een even zo groot hotel passerend lopen we de nodige hellingen weer op en af eer we bij Hogwartz zijn.
Dvdtje kijken en naar bed.