Osaka 20jan.13 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu Osaka 20jan.13 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Hans en Jeanneke Callaars - WaarBenJij.nu

Osaka 20jan.13

Door: Jeanneke

Blijf op de hoogte en volg Hans en Jeanneke Callaars

21 Januari 2013 | Japan, Osaka

Vandaag meteen maar een ontbijtje geregeld voor morgen. Na het gekluns met de computer de biezen gepakt en naar het centrum gewandeld. Je loopt hier 1 winkeltje binnen en er volgen er meerdere. Bij het busstation ligt een winkelcentrum en er naast bij het metrostation ook. De ene heeft 8, de andere 12 etages. Genoeg te slenteren dus. Amusante dag. Alleen al om die jappen in het engels duidelijk te maken wat je wil hebben. In zo'n winkelcentrum is soms maar 1 meisje dat goed engels kan en die wordt steeds gebeld om bijstand te bieden. Als ze ons dan weer ziet buigt ze enorm en lacht breed. Vriendelijk zijn ze allemaal wel en ze groeten en buigen allemaal als je langs hun afdeling wandelt. We zagen beeldjes van samoerais en vroegen of ze ook andere hadden, kleiner, er werd naarstig naar folders gezocht, gebeld naar een andere afdeling en...... een matig engels sprekend verkoper erbij gehaald. We lieten de foto van Hans zijn samoerai zien: allemaal buigen en klappen, maar ze konden ons niet verder helpen. Wel de folders meegekregen! Zo verging het ons ook als we naar een boekenlegger vragen. We hadden in NZ een Japans vrouwtje de naam op laten schrijven en lieten dat steeds zien. Sommige keken wat verbaasd, andere haalden er een collega bij en soms kwamen ze met paperclips. Er werd steeds goed gezocht en geen gebrek aan vriendelijke buigingen. Ansichtkaarten van Osaka hebben ze ook niet. Misschien zitten we in een verkeerd deel van Osaka!
We hebben samen wat afgelachen en lol gehad met die capriolen.
Vanavond maar weer op tijd er in, morgenvroeg om 06.15 uur worden we gewekt, om 07.10uur vertrekt de bus naar het vliegveld en dan zit het er weer op. We gaan huiswaarts.
Al met al hebben we een heerlijke tijd gehad en met volle teugen genoten en kunnen terugzien op een fantastische vakantie.
Maar..... noord, oost, zuid, west,

Thuiskomen/zijn is ook best.

• 22 Januari 2013 - 21:14

Thea En Bert Van Os:

hoi hoi jeanneke en hans . weer lekker in je eigen bedje ?dat zal ook wel lekker zijn denk ik,in ieder geval welkom thuis en ik bel je nog ,kom eerst maar even op adem .want wat een belevenis toch zo he ?geniet maar weer van het thuis zijn groeten van ons

Hans en Jeanneke Callaars

Hans en Jeanneke Callaars gaan het avontuur aan door een reis te maken van twee maanden. Ze zullen via Hong Kong naar Nieuw Zeeland vliegen, daar een flinke rondreis maken, om vervolgens via Osaka terug naar Nederland te vliegen. Volg hier hun avonturen tijdens de reis.

Actief sinds 10 Okt. 2012